mandag 1. november 2010

Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Sitter på jobb og tror jeg har godt tid. Plutselig konstanterer en kollega at nei nå, nå er det på tide å dra hjem. Jeg kaster et blikk på klokka vel vitende om at jeg har et heftig tidsskjema etter jobb. Snart 15.30!! Oi som tiden flyr! Pakker sammen i full fart og legger på dør!

25 minutter sener er jeg i barnhagen for å hente minstemann. Konstanterer at han er inne og sniker meg i garderoben så jeg kan pakke sammen klær før han ser meg. Der får jeg høre av en ansatt at han fortsatt ligger og sover. HVA?? I mitt hode raser noe tanker kjapt forbi. Sover nå? Klokka er snart 16, hva tenker de på? Hvordan blir denne kvelden mon tro? Vi som sliter nok for tiden med 4 hjørnetenner på tur! Sukk... Jeg holder tilbake et knurr og kikker nok litt oppgitt på den ansatte som videre fortsetter med " Ja, vi diskuterte nettopp om vi kanskje skulle vekke han".
En noe trøtt og forvirret liten kar kikker på mamman sin, ikke trygg på at det virkelig er henne han ser, for hun skal jo ikke være her når han våkner.... På med klær i full fart. Så ongen under den ene armen, 2 poser klær i den andre og mobilen i den tredje. Eh.. eller, dvs, jeg fikk da på en eller annen måte ringt SkoFri på vei til bilen og bedt dem sende hjem eldstemann.

Vel hjemme og på vei ut av bilen kommer eldstemann ruslende, blid og fornøyd. Gjensynsgleden mellom brødrene utspiller seg i en massiv omfavnelse og klem, og det hjelper alltid på humøret til en stresset mor. Glede!
Men tiden går! Inn. Av med klær. Opp på kjøkkenet. Setter eldstemann i gang med leksene, for det er en kjennsgjerning at leksene som ikke er unnagjort før middag, blir det sjelden tid til etterpå. Med leksene under oppsyn starter jeg på middag og underholder minstemann. Venter på telfon fra gubben om at han har startet fra jobb, men han må da være forsinket? Hvorfor har han ikke ringt enda? Klokka er jo snart halv fe... Mens tanken tenkes, kaster jeg et blikk på klokka på kjøkkenveggen, og med ett står tiden stille. Halv fire ja....

I morgen tror jeg vi skal stille om klokka på kontoret.

2 kommentarer:

  1. Hehe... Du er sikkert ikke alene om den der. :)

    SvarSlett
  2. Haha, sku ønska eg kun få den ekstratimen enkelte daga...

    SvarSlett